Historia drukowana lateksem: od HP Latex 26500 do najnowszego modelu L830 White Ink.

Rozwój drukarni Print s.c. to przykład, jak konsekwentne inwestowanie w odpowiednią technologię może zmienić skalę i charakter działalności. Od pierwszej drukarki HP Latex 26500 zakupionej w 2012 roku, przez kolejne modele, aż po najnowszą HP Latex 830W – właściciele firmy krok po kroku budowali kompetencje i rozszerzali ofertę.

W rozmowie z Wojciechem Rybaczkiem, właścicielem Print s.c. i marki zarbo.pl, przyglądamy się tej drodze rozwoju: od punktu usługowego realizującego głównie zlecenia CAD dla architektów i budowlańców, po nowoczesną drukarnię obsługującą rynek dekoracji wnętrz i personalizowanych wydruków online. Z artykułu dowiesz się m.in., dlaczego wybór padł właśnie na technologię HP Latex, jakie znaczenie miała współpraca z Integart oraz w jaki sposób druk biały i automatyzacja procesów otwierają zupełnie nowe możliwości w ofercie firmy.

To opowieść o technologii, biznesowej wizji i umiejętności wykorzystania innowacji, by odpowiedzieć na rosnące oczekiwania klientów, a także sile i znaczeniu współpracy z firmą Integart, od której Wojciech Rybaczek konsekwentnie nabywał kolejne modele i która przez te wszystkie lata wspierała Print s.c. na każdym etapie rozwoju technologicznego.


Redakcja Poligrafiki: DLACZEGO ZDECYDOWALI SIĘ PAŃSTWO NA INWESTYCJĘ W TECHNOLOGIĘ HP LATEX? CO PRZESĄDZIŁO O WYBORZE WŁAŚNIE TEJ MARKI?

Wojciech Rybaczek: Technologia HP Latex jest obecna w naszej drukarni od przeszło dekady. Naszą pierwszą inwestycją w druk lateksowy był model HP Latex 26500 – drukarka zakupiona w 2012 r., która wprowadziła nas w świat wielkoformatowego druku reklamowego. Nasza firma w początkowym okresie działalności koncentrowała się głównie na drukach wielkoformatowych CAD (dla firm architektonicznych i budowlanych), byliśmy bardziej punktem reprograficznym posiadającym urządzenie HP DesignJet. W miarę rozwoju firmy i wzrostu rozpoznawalności na rynku lokalnym zaczęły pojawiać się zapytania o wydruki reklamowe wielkiego formatu. Początkowo zlecaliśmy ich realizację zaprzyjaźnionym drukarniom wielkoformatowym. Z czasem outsourcowanie zleceń przestało wystarczać, zapragnęliśmy większej kontroli nad ich realizacją, dlatego zapoznaliśmy się z ofertą drukarek wielkoformatowych na rynku i dokonaliśmy zakupu na własne potrzeby. Zaufaliśmy marce HP. Kluczową kwestią dla nas były nie tylko rozmiar drukarki i jej wymagania kubaturowe oraz eksploatacyjne, ale także ograniczona przestrzeń przeznaczona na postprodukcję. Nie dysponowaliśmy żadnymi halami produkcyjnymi, a jedynie niewielkim lokalem w centrum miasta, zatem musieliśmy zadbać o odpowiedni rozmiar maszyny oraz rodzaj zastosowanej technologii. Urządzenie musiało być kompaktowe (wystarczał nam druk o szerokości do 160 cm), wydruki powinny być od razu suche i gotowe do ewentualnej obróbki, a zastosowana technologia nie powinna generować nieprzyjemnych zapachów. Rozwiązanie HP Latex spełniało nasze oczekiwania i wydawało się dla nas idealnym pomysłem. Nieco asekuracyjnie – ponieważ nie mogliśmy pochwalić się żadnym wcześniejszym doświadczeniem w druku lateksowym – zakupiliśmy od firmy Integart model wykorzystywany wcześniej jako wersja demonstracyjna. To był strzał w dziesiątkę, bo drukarka spełniła nasze potrzeby w zakresie druku wielkoformatowego. Zyskaliśmy nowych klientów, którzy cenili sobie jakość oraz szybkość realizacji, a wydruki w szerokości do 160 cm mogliśmy realizować dla nich nawet tego samego dnia.

 

R: KOLEJNY ETAP W WASZYM ROZWOJU – ORAZ ROZWOJU WSPÓŁPRACY Z FIRMĄ INTEGART – TO INWESTYCJA W KOLEJNĄ MASZYNĘ, MODEL HP LATEX 375?

Wojciech Rybaczek: Rzeczywiście, po zdobyciu niezbędnego doświadczenia i zaznajomieniu się z technologią lateksową, po trzech latach bez wahania zdecydowaliśmy się na zakup następcy HP Latex 26500 – model HP Latex 375. Tym razem jednak drukarka stanęła w osobnym lokalu, sąsiadującym z naszym głównym parkiem maszyn. Postawiliśmy na takie rozwiązanie ze względu na zwiększone potrzeby druku, ale także wyższy poziom ciepła generowanego przez system utrwalający wydruk w tej technologii. Model HP Latex 375 został z nami na kolejne siedem lat. Klientów przybywało, a liczne zalety wydruków lateksowych w zastosowaniach indoorowych skłoniły nas do uruchomienia internetowego sklepu z gotowymi wydrukami do wnętrz o nazwie zarbo.pl. Nasze autorskie grafiki w postaci plakatów, tapet, fotoobrazów czy naklejek ściennych stały się głównym produktem w sklepie. Klienci cenili sobie jakość druku i bezwonność atramentów – czyli cechy, którymi może pochwalić się niewiele technologii druku wielkoformatowego. Po okresie pandemii nastąpiła restrukturyzacja firmy, a wraz z nią również odświeżenie parku maszynowego. Nie zamierzaliśmy jednak zmieniać technologii, którą doskonale poznaliśmy i ceniliśmy. Wybór padł na model drukarki z możliwością druku białym kolorem, zarówno ze względu na oczekiwania klientów, których zlecenia w tym zakresie realizowaliśmy w drodze outsourcingu, jak i z chęci poszerzenia gamy produktów sprzedawanych w sklepie zarbo.pl o nowe, oryginalne projekty.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją rozmowy w artykule w postaci pliku PDF do pobrania.

Opracowanie/źródło: Poligrafika 08